Pokolorowane popiersie Hannibala
Pokolorowane popiersie kartagińskiego wodza Hannibala Barkasa. Był jednym z największych przeciwników Rzymu oraz jednym z największych wodzów w historii.
Świat starożytnych Rzymian obfitował w szereg niesamowitych ciekawostek i informacji. Źródłem wiedzy o życiu ówczesnych Rzymian są głównie dzieła pozostawione nam przez pisarzy i dziejopisarzy. Rzymianie pozostawili po sobie mnóstwo dziwnych informacji i faktów, w które naprawdę czasami ciężko uwierzyć.
Zachęcam do podsyłania mi swoich propozycji oraz wskazywania ewentualnych poprawek lub nieścisłości.
Pokolorowane popiersie kartagińskiego wodza Hannibala Barkasa. Był jednym z największych przeciwników Rzymu oraz jednym z największych wodzów w historii.
Rzymski fresk pawia z tzw. „Grobowca Kupidyna”. Obiekt pochodzi z IV wieku n.e. Został znaleziony w ruinach rzymskiego miasta Viminacium – położonego niedaleko Kostolac (wschodnia Serbia).
Rzymska marmurowa głowa Lucilli, córki cesarza Marka Aureliusza i Faustyny Młodszej. Była siostrą cesarza Kommodusa. Obiekt pochodzi z II wieku ne. Obecnie znajduje się w Museo Archeologico Ostiense w Rzymie.
Rzymski grób w Naissus (obecne Nisz w południowo-wschodniej Serbii) ze znalezionym ciałem i ceramiką. Grób pochodzi z IV wieku n.e. i jest częścią nekropolii, w której chowano chrześcijan, jak i pogan.
Rzymski pierścień ukazujący połączone dłonie. Podarowany zapewne z okazji ślubu. Obiekt wykonany ze złota.
Zachowany marmurowy tors centaura. Fragment rzeźby rzymskiej z I-II wieku n.e. Jest to kopia greckiego monumentu.
Rzymski pierścień podarowany z okazji ślubu, z wygrawerowanym napisem: Te amo parum, czyli „Kocham Cię zbyt mało”. Dziwnym wydaje się fakt, że przyszły mąż założył swojej ukochanej na palec pierścień z takim napisem.
Fragment rzymskiej złotej bransoletki z łacińską inskrypcją. Obiekt datowany na IV wiek n.e.; został znaleziony w pobliżu Vršac, północna Serbia. Obecnie znajduje się w muzeum w Vršacu.
Rzymskie marmurowe popiersie Fulvii Plautilli – żony cesarza Karakalli. Małżeństwo było nieszczęśliwe i nigdy nie zostało skonsumowane według Kasjusza Diona.
Portret rzymskiej kobiety o oryginalnej urodzie. Jeden z wielu zachowanych portretów fajumskich, które były realistycznymi portretami wykonanymi na drewnie.